niedziela, 23 października 2011

Dwa paszporty – emigracja, stan wojenny � Mirosław Domińczyk

Byłem tym doprowadzeniem do komendy wojew�dzkiej ciężko wystraszony, bo się nie spodziewałem, takiego „odbioru” paszportu i mając ciągle ten nieszczęsny „bilet” do wojska, nie opuszczała mnie myśl, że oni ciągle „grają” i można się wszystkiego najgorszego po nich spodziewać.



W ten oto spos�b „ominęła” mnie ważna rzecz, o kt�rej dopiero się dowiedziałem 3 lata p�niej i to przypadkiem. Panowie esbecy, wręczając tzw. paszporty w „jedną stronę” udzielali instrukcji dla wyjeżdżających; że mimo iż paszport ma wbitą pieczątkę – na 2/3 strony, m�wiącej, że dokument ten upoważnia do jednokrotnego przekroczenia granicy PRL- jest ważny przez okres jednego roku i nie należy go się pozbywać, mimo braku takiej adnotacji. Po upływie roku, należy w najbliższej plac�wce konsularnej PRL, zamienić nieważny dokument na paszport „konsularny”.

Dwa paszporty – emigracja, stan wojenny � Mirosław Domińczyk
 Alexa Traffic Rank: 16,312,832
LINKUJMY! - akcja hipertextowa

0 comments:

Prześlij komentarz

Komentować mogą jedynie użytkownicy z podwyższonym stopniem anonimowości. Anonimy niskiego stopnia nadal odbieram na priva, ale ich nie publikuję ze względu na hasbarę schetyniątek.
Można tu użyć niektórych znaczników HTML, takich jak <b>, <i>
"Przepis" na aktywny link w komentarzu (dla niezorientowanych):
<a href="tu wstawiamy hiperłącze w postaci http://poprawczak.blogspot.com/2013/04/anonimowe-komentowanie.html">tu wstawiamy tytuł linkowanego utworu lub frazę</a> → tutaj więcej szczegółów

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...