niedziela, 9 grudnia 2007

stereotyp

W kilku wypowiedziach
pojawił się wątek relacji polsko-amerykańskich związany ze stereotypami narodowościowymi. Przytaczam je w całości:
W Stanach cały czas istnieje stereotyp „głupiego Polaczka”. W Unii tak nie ma. W Ameryce nie ceni się Polaków. Nawet tych wysoko
wykształconych. Istnieje silne lobby anty-polskie. Ale my nadal tam będziemy jak muchy do lepu… (W39)
Mówię biegle po angielsku. Na ogół wszyscy biorą mnie za Niemca lub Holendra. Tylko po tym ich zawsze tradycyjnym „where are
you guys from?” gdy mówiłem „Poland” i słyszałem w odpowiedzi „a Lecz Waleza” widziałem często w oczach takie współczucie
i niedowierzanie, że ja to ja, że taki europejsko wyglądający facio może być z takiego dzikiego kraju jak Polska. (W56)

0 comments:

Prześlij komentarz

Komentować mogą jedynie użytkownicy z podwyższonym stopniem anonimowości. Anonimy niskiego stopnia nadal odbieram na priva, ale ich nie publikuję ze względu na hasbarę schetyniątek.
Można tu użyć niektórych znaczników HTML, takich jak <b>, <i>
"Przepis" na aktywny link w komentarzu (dla niezorientowanych):
<a href="tu wstawiamy hiperłącze w postaci http://poprawczak.blogspot.com/2013/04/anonimowe-komentowanie.html">tu wstawiamy tytuł linkowanego utworu lub frazę</a> → tutaj więcej szczegółów

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...