piątek, 13 czerwca 2008

Po 25ciu latach wrocilem do Polski z USA


Polak Polakowi wilkiem
Po 25ciu latach wrocilem do Polski z USA. Moja mama zabrala nas tam abysmy mieli lepsze zycie, a ja teraz wrocilem bo czuje sie polakiem. Cale zycie w stanach tak wszystkim mowilem chociaz wlasciwie wychowalem sie tam i dopiero po powrocie zrozumialem ze jestem wiecej amerykaninem niz polakiem. Wy wszyscy tak strasznie sie dziwicie ze ludzie uciekaja z tego kraju? Tu wszystko jest chore. Nienawisc i zawisc ludzi, rzad ktory sklada sie z idiotow i dorobkiewiczow ktorym na Polsce a tym bardziej na Polakach nie zalezy. Glupota ludzi tutaj nie ma granic. Przecietny amerykanin jest slabiej wyksztalcony niz przecietny Polak ale umie myslec logicznie (oczywiscie nie wszyscy) i nie ma zamknietych oczu i umyslu na nowe i lepsze opinie, a zwykly Polak chocbys mu przetlumaczal na kazdy sposob i podawal argumenty to on juz swoja opinie uformowal i honor nie pozwala mu jej zmienic chocby go to zabilo. Takie glupoty jakie sa tutaj i na innych forach wypisywane o Podolskim sa niestety opiniami duzej czesci Polakow i nikt nie chce zrozumiec w jakiej sytuacji jest ten chlopak. On sam nie wie kim jest bo moze urodzil sie w Polsce ale jego ojczyzna i krajem sa Niemcy. To Niemieckie spoleczenstwo zrobilo z niego tego czlowieka ktorym jest. Ale nie trzeba byc w Polsce, nie trzeba byc takim jak wiekszosc Polakow aby czuc sie Polakiem i kochac ten kraj. Ja tez kocham ten kraj na tyle by do niego wrocic po tak dlugiej rozlace, ale po 9ciu miesiacach mysle o ponownej emigracji. Czy to znaczy ze nie jestem lub nie bede Polakiem?
Do Kanady bez wiz już wkrótce?! - Expatpol.com

1 komentarz:

  1. Po 25 latach wracac do Polski? Podziwiam! Ja po 5 na emigracji waham sie nad powrotem i zwyczajnie boje sie ze mnie tamta rzeczywistosc przygniecie. To przez tesknote chyba idealizuje swoj kraj. Obawiam sie ze bedac tam bedzie mi brakowac tego co zostawilam za soba. I tak zle i tak niedobrze. Z dwojga zlego wole isc do przodu i ogladac sie za siebie jak najmniej... uff. Do dziela!

    OdpowiedzUsuń

Komentować mogą jedynie użytkownicy z podwyższonym stopniem anonimowości. Anonimy niskiego stopnia nadal odbieram na priva, ale ich nie publikuję ze względu na hasbarę schetyniątek.
Można tu użyć niektórych znaczników HTML, takich jak <b>, <i>
"Przepis" na aktywny link w komentarzu (dla niezorientowanych):
<a href="tu wstawiamy hiperłącze w postaci http://poprawczak.blogspot.com/2013/04/anonimowe-komentowanie.html">tu wstawiamy tytuł linkowanego utworu lub frazę</a> → tutaj więcej szczegółów

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...