sobota, 2 sierpnia 2008

PESEL

"Jestem podejrzliwy w stosunku do wszystkiego co jest wymysłem urzędasów państwowych. Dzisiaj myślałem na PESEL-em. Mój pesel to 930802xxx5x. W peselu 10 cyfra odpowiada za płeć, nieparzysta to M, parzysta to K. Na początku pomyślałem, że te 4 ostatnie cyfry nadawane są kolejno. Ale nie, bo przykład, 4 przedostatnie cyfry peselu(tzn. 7,8,9,10) pewnego meżczyzny są 9369(ja nie kłamię), więc cyfry nie mogą być nadawane kolejno. PESEL był tworzony w latach PRL-u, wtedy im mgło być potrzebne, mogli w tych pięciu możliwościach(10:2) zagospodarować inne dane np. 2(K) i 3(M) dla ludzi o podejrzanych korzeniach, 0(K) i 1(M) dla dzieci pochodzenia partyjnego, a reszta dla zwykłych ludzi, albo coś w tym stylu. To mi podejrzanie wygląda. Przecież można dać dodatkową cyfrę na płeć, ale tylko z możliwościami 1 i 0, więcej niż 1000 kobiet nie urodzi się dziennie. Być może, teraz losowo są nadawane cyferki.
Za niedługo opublikuję tutaj mój pomysł na numer identyfikacyjny, takie coś na rodzaj PESEL-u :D."

ZaDiS » Dzisiaj moje urodziny

Po wywaleniu z liiil.pl mam tu teraz taki tłok, że będę zmuszony reglamentować wejścia. Dzięki WSI za uznanie Perypetii paszportowych za niepolityczne zaraz po przetytułowaniu na "kup pan paszport". Zbyt chwytliwe jak na wasz gust?

1 komentarz:

Komentować mogą jedynie użytkownicy z podwyższonym stopniem anonimowości. Anonimy niskiego stopnia nadal odbieram na priva, ale ich nie publikuję ze względu na hasbarę schetyniątek.
Można tu użyć niektórych znaczników HTML, takich jak <b>, <i>
"Przepis" na aktywny link w komentarzu (dla niezorientowanych):
<a href="tu wstawiamy hiperłącze w postaci http://poprawczak.blogspot.com/2013/04/anonimowe-komentowanie.html">tu wstawiamy tytuł linkowanego utworu lub frazę</a> → tutaj więcej szczegółów

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...